7 stappen om uw klanttevredenheid te verzekeren

03-12-2018

Productontwikkeling is de aangewezen strategie om te groeien door in dezelfde markt te blijven maar nieuwe of verbeterde producten te introduceren. De creatie van producten met nieuwe of andere kenmerken die nieuwe of bijkomende voordelen aan de klant bieden.

Wat betekent dit en is dit concept van toepassing in het CELTH domein?

Met de focus op de gasten en een hoog niveau van dienstverlening, gaat het niet zo over extra voordelen, maar meer over verbeterde/betere ervaringen. Een goede ervaring gaat verder dan goede service. U wilt bijvoorbeeld een hotel boeken. On- of offline is uw service volgens de hoogste normen. Pas dan krijgt u uw tickets vroeg, krijgt u een upgrade, een fles wijn of fruitmand staat voor u klaar. Dit draagt bij aan de ervaring van de gast door verwachtingen te overschrijden. Hiermee opent u een pad naar de Heilige Graal van het zakendoen. Loyaliteit en herhalende verkoop.

Hoe werkt dit voor u?

1. Creëer een duidelijke gast ervarings visie;
2. Maak gebruik van personas om tegemoet te komen aan individuele ervaringen;
3. beheer de emotionele verbinding met uw gasten;
4. leg de gast feedback in real-time vast;
5. ontwerp een kwaliteitskader voor het coachen van uw team;
6. Zorg voor regelmatige feedback van uw werknemer;
7. meet en deel de resultaten van uw inspanningen, bijvoorbeeld met behulp van het NPS (Net Promoter Score).

CELTH kan u helpen in alle stadia op basis van solide markt onderzoek. Als u meer wilt weten, neem dan contact met ons op.