Consumer Behaviour in Tourism Symposium 2024: Transforming Tourism through more Sustainable Behaviour

23-6-2023 t/m 26-6-2023
Breda University of Applied Sciences

Het Consumer Behaviour in Tourism Symposium wordt voor het tweede jaar door de Breda University of Applied Sciences georganiseerd. Het thema van de conferentie is 'Transformatie van toerisme door duurzamer gedrag'. De conferentie is van 23 juni tot en met 26 juni. Op die laatste dag is ook de afsluitende Industry Day die samen met de jaarconferentie van ATLAS wordt georganiseerd.

Het jaarlijkse Consumer Behaviour in Tourism Symposium (CBTS) biedt wetenschappers en praktijkmensen uit de toeristische sector de gelegenheid om ideeën uit te wisselen, perspectieven te delen, wetenschappelijke studies te presenteren en hun resultaten te verkennen.

Net als in voorgaande jaren, zal CBTS 2024 de gelegenheid bieden voor zowel gevestigde als opkomende onderzoekers en praktijkmensen om nieuwe en opkomende richtingen in onderzoek en praktijk in het vakgebied te bespreken. Het wetenschappelijk comité verwelkomt theoretische en empirische onderzoeksbijdragen in de vorm van gestructureerde abstracts die betrekking hebben op het overkoepelende thema van het evenement dat zich richt op consumentengedrag en duurzaamheid.

Thema

De toerisme-, vrijetijds- en horecasector heeft een cruciale rol te spelen in het streven naar een duurzamere ontwikkeling van de thema's die zijn vastgesteld in de VN-doelen voor duurzame ontwikkeling (SDG). Het is nodig om klimaatverandering tegen te gaan, eco-bewustzijn te ontwikkelen, verantwoorde toeristische ervaringen te creëren, ongelijkheid te verminderen en armoede te bestrijden, naast vele andere uitdagingen.

Het thema van de conferentie is 'Transformatie van toerisme door duurzamer gedrag'. Een goed begrip van consumentengedrag dat specifiek is voor toerisme, vrije tijd en gastvrijheid voor het bereiken van duurzaamheid wordt echter steeds dringender. Wat zijn in het algemeen de psychologische factoren die de keuzes van consumenten in het kader van duurzaamheid kunnen beïnvloeden? En hoe kunnen we de duurzame consumptie van toerisme-gerelateerde diensten stimuleren?

Keynotes

De conferentie presenteert met trots drie keynotes. Dr. Gabby Walters (University of Queensland's Business School), Dr. Hai Nguyen (University of Greenwich) en Jos Vranken (Managing Director van NBTC).

Praktisch en meer informatie

Het Consumer Behaviour in Tourism Symposium is van zondag 23 juni 2024 tot en met woensdag 26 juni 2024. Meer informatie over het congres en registratiemogelijkheden op de congreswebsite.