Over ons

CELTH is erop gericht om kennis over leisure, toerisme en hospitality te ontwikkelen en verspreiden, zodat dit domein nog beter in staat is om de duurzame maatschappelijke en economische ontwikkeling van de Nederlandse samenleving mede aan te jagen.

Solutions for Challenges

De wereld verandert in snel tempo. Wijze van zakendoen is nu anders dan gisteren en morgen anders van vandaag. Business modellen uit het verleden gaan niet meer op en die van morgen zijn nog niet in beeld. En de consument zelf transformeert continue zijn of haar gedrag. Het lijkt soms een vloedgolf aan veranderingen, waar moeilijk(er)  op te anticiperen is. Uitdagingen te over, maar de oplossingen zijn minder talrijk.

Kennis samen ontwikkelen en koppelen aan ervaring

Op initiatief van de hogescholen NHTV,  Stenden en HZ werd een Center of Expertise opgericht voor het domein  Leisure, Tourism & Hospitality. Inhoudelijke ondersteuning wordt geleverd van de universiteiten van Wageningen, Tilburg en Groningen. De overheid heeft dit initiatief erkend en financieel ondersteund en acht het initiatief succesvol.

 

CELTH is het enige Centre of Expertise buiten de officiële topsectoren van ons land èn het enige Centre of Expertise in het domein van leisure, toerisme & hospitality.

.

Uitdagingen kunnen op verschillende manieren worden aangepakt. Gericht innoveren, concepten opnieuw afstemmen op de marktvraag (en techniek) van morgen, duurzaam ondernemen als randvoorwaarde en bestemmingen efficiënt ontwikkelen. Wat zijn de keuzes daarin? Welke rol speelt gastvrijheid en wat is (financieel en operationeel) haalbaar? Welke scenario’s zijn er en is er ook een business model voor mijn type onderneming? Vragen waarop CELTH samen met de hogescholen en de marktsector antwoorden op vindt, met inzet van de aanwezige expertise. Veel oplossingen zijn al afgedragen in de afgelopen jaren

 Hoe bereik ik die kennis?

CELTH is samenwerkingen aangegaan met bedrijven instellingen en koepelorganisaties om de kennis gericht in te zetten en verder te ontwikkelen, zo dat de antwoorden en oplossingen voor het bedrijfsleven in beeld komen. Voorbeelden als een onderzoek naar de vaste gast van recreatiebedrijven, nieuwe methode en waardecreatie van attracties, een instrumentarium om bezoekersdruk op steden te managen of een nieuwe visie en meting op de beleving van de consument.  Soms is een eigen ‘Academy’, masterclass of training een oplossing om kennis en vaardigheden snel binnen een bedrijf of organisatie beschikbaar te maken. De Hilton Academy is hier een voorbeeld van, of de samenwerking met ‘Reiswerk’ in samenwerking met ANVR.

Tevens organiseert CELTH een aantal kennissessies per jaar waar u de nieuwste informatie kunt ophalen. Jaarlijks wordt het ‘Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd’ in samenwerking met NRIT, NBTC en CBS uitgebracht.

 Internationaal netwerk binnen handbereik

De in CELTH participerende kennisinstellingen hebben allemaal een aanzienlijk netwerk en weten wat er in de markt en het werkveld speelt. De trends van morgen zijn in kaart gebracht en worden voortdurend afgestemd op de nieuwste ontwikkelingen. Daarbij speelt het netwerk van CELTH met de internationale markt van toerisme, leisure en gastvrijheidsindustrie een belangrijk voedende rol. Een netwerk dat informatie traceert overal op de wereld. Tevens heeft CELTH een netwerk met expertise centra in Europa, China en Amerika. Die expertise van de verschillende hogescholen en universiteiten op alle plekken in het land voor u beschikbaar