Duurzame ontwikkeling en ondernemerschap binnen de gastvrijheidsindustrie

Project: Sustainability Strategies for Events

green events afbeeldingvrijdag 20 november 2015 16:42 The events and festivals sector is a large sector in the Netherlands. More than 700 festivals, (with attendance over 3000 visitors) are organized annually. The business is also becoming more competitive, with neighbor countries (like Germany) or other European countries like the UK also offering a large portfolio of events.

The Dutch sector wants to become more sustainable and enhance competitiveness.

Key Elements for Designing Sustainable Festivals The world of events is becoming more competitive. At the same time several stakeholders (governmental bodies, sponsors and affected communities) call for insight on expenditure, overall consequences, and sustainable impact.
De Brito and Terzieva (2016) propose a framework to design a strategy with sustainability in mind:
the 3D-Design framework for Sustainable Festivals!
D-iscover, D-evelop, D-eliver
D-iscover stands for looking inwards and ahead: what is the vision of your festival? What are your values?
D-evelop is what is needed to make it happen. In short: a very strong customer orientation with the social and eco experience of the audience in mind. This most of the times calls for strategic partnerships, as the example of leading festivals on sustainability show.
D-eliver is the end result … and two elements stand-out in the check-list: innovativeness and walking the talk. Only an authentic and honest event will do. The audience will not accept less!
The framework is based on the analysis of European festivals, including Boom and Roskilde festival.
For those interested in the academic description of the study, the reference is included below.
For those interested in hearing more about it (brainstorm, talk, workshop, training, or else!) , do feel free to contact me.
Marisa de Brito
brito.m@nhtv.nl
Reference: De Brito, M.P. and L. Terzieva (2016), Key Elements for designing a strategy to generate social and environmental value: a comparative study of Festivals lees verder

Project: Carmacal Survival Kit

afbeelding carmacal 2dinsdag 10 november 2015 11:52 Het project Carmacal Survival Kit bouwt voort op het RAAK project CARMATOP (2013-2015), wat als doel heeft om nieuwe  kennis  voor  het  berekenen  van  de  CO2 voetafdruk (carbon footprint) voor ... lees verder

Project: Lokale initiatieven voor duurzame ontwikkeling

Centrum van Oisterwijk01_300.jpgdonderdag 26 september 2013 11:00 Wat De centrale vraag die wij in dit project proberen te beantwoorden, is: hoe kan een gastvrijheidsondernemer/-onderneming invulling geven aan duurzaamheid? Waarom Als ... lees verder

Project: Onderzoeksagenda uitgaand toerisme

8. onderzoeksagenda uitgaand toerismemaandag 23 september 2013 14:37 De Nederlandse reisindustrie zoekt antwoorden op een aantal politieke, technologische, economische, sociale en milieu-vraagstukken die de toekomst van de reissector mede zullen bepalen. Deze ... lees verder

Project: Waddendijk

5. waddendijkmaandag 23 september 2013 14:22 In dit project wordt ingezoomd op ontwikkeling van kustbestemmingen. Welke ruimtelijke oplossingen kunnen bijdragen aan de aantrekkelijkheid voor het WaddenDijk gebied voor bezoekers en aan de ... lees verder

Project: Volledig duurzame hotelbeleving

1. duurzame hotelbelevingmaandag 23 september 2013 14:06 In samenwerking met KHN wordt onderzoek gedaan om antwoord te geven op de vraag; hoe kunnen hotels in Nederland een complete duurzame hotelbeleving aanbieden aan de gast? Duurzaamheid is al een ... lees verder

Hotelschool ‘goes green’ in lessen en onderzoek

Afb Misset Horecawoensdag 07 augustus 2013 11:39 Vakblad Misset Horeca besteedt in haar editie van 7 augustus aandacht aan NHTV’s activiteiten op het gebied van duurzaamheid. Natuurlijk is dit een belangrijk thema binnen CELTH, maar de ... lees verder